The Wall Street Journal: Feds sue DirecTV, alleging collusion over Dodgers’ TV blackout

WASHINGTON — The Justice Department filed an antitrust lawsuit Wednesday against AT&T Inc.’s DirecTV, alleging that it engaged in unlawful information-sharing with rival pay-TV operators when they all resisted carrying a pricey Los Angeles-area sports channel owned by the Dodgers baseball team.

The civil lawsuit thrusts the government into a bitter dispute over SportsNet LA, a channel launched by Time Warner Cable TWC, +0.47% in 2014 to carry Dodger games, and inserts antitrust enforcers into a heated debate about the costs of sports television.

The lawsuit also could cast a shadow over AT&T’s T, -0.52% proposed $85.4 billion deal to acquire entertainment giant Time Warner Inc.

>>> Original Source <<<